top of page

Free Slank Doen Community

Openbaar·174 leden

Maandag Mindset: selftalk...

Ons Slank Doen Model start bij Slank Denken.

Selftalk zijn de gesprekken die je met jezelf hebt. Deze komen voort uit gedachtes die zijn opgeslagen door gebeurtenissen uit het verleden en gekleurd met een emotie.

Wat jij denkt bepaalt hoe jij je voelt.

• Als je gelooft dat je gaat afvallen, zal dat een beter gevoel over jezelf geven, dan wanneer je daar geen vertrouwen in hebt.

Hoe jij je voelt bepaalt wat je doet.

• Als je je goed voelt, omdat je gelooft dat je zal afvallen, zal dat uitnodigend zijn voor meer slank doen acties, dan wanneer je er niet in gelooft.

Wat je doet bepaalt je resultaat.

• Hoe meer slank doen acties je onderneemt, omdat je er in gelooft en je goed voelt, hoe meer slank resultaat jij zal hebben.

Dit is hoe ons gedrag werkt.

Maar helaas denken we veel vaker negatief dan positief. Ook over afvallen. Denk aan:

• Het lukt me niet om af te vallen.

• Ik heb geen motivatie/wilskracht/discipline

• Afvallen is moeilijk

• Als ik met afvallen bezig ben, kan ik helemaal niet meer lekker eten

• Als ik aan het afvallen ben, moet ik anders koken voor mezelf dan voor de rest van de familie.

• Enz...

Maar wanneer jij besluit het Slank Doen Model voor jou te laten werken, doe je er goed aan je bewust te zijn van jouw negatieve gedachten m.t.b. afvallen en jouw lijf en deze om te vormen naar een helpende gedachte.

Doe je mee? Noteer hier jouw belemmerende gedachten en hoe je die gaat omvormen. Pak die accountability. Laat maat zien dat je niet alleen slank wil zijn, maar dat je start met slank DOEN! 😘

20 weergaven

Zoals nu geen zin toch doen. Even krachttraining voor het bovenlichaam. Om zo routines te creëren voor mezelf dat mijn brein het straks ga overnemen. En minder energie kost.

bottom of page