top of page

Deel, Vraag en Antwoord

Openbaar·159 leden

December Challenge | dag 26: Hoe voel jij je en hoe wil jij je voelen?

Hoe voel jij je? Volgegeten? Vanavond nog een kerstdiner? Wij hebben in Parijs heerlijk gegeten!

Maar ik verlang ook naar volgend jaar hoe is dat voor jou? Een nieuw jaar is altijd een nieuwe kans om mooi weer te starten.

Youki is terug naar Valencia en wij zijn op de terugweg naar huis. De aankomende week ga ik aan de slag met de planning voor volgend jaar. Dat doe ik altijd aan het einde van het jaar; terugblikken wat ik afgelopen jaar heb gedaan, waar ik van heb geleerd en wat ik niet zo goed heb aangepakt. Maar vooral wat ik belangrijk vond en waar ik blij van werd. Om dat uit te breiden en te verdiepen volgend jaar.

Jou nog beter helpen en laten inzien waartoe jij in staat bent is daar zeker een belangrijk onderdeel van.

Het is zo logisch (als je weet hoe gedrag werkt) dat je twijfelt of het je zal lukken om af te vallen en slank te blijven. Twijfel komt voort uit een vorm van angst. Angst om te falen. Deze is vaak ontstaan door gebeurtenissen uit het verleden ("het is me tot nu niet gelukt om slank te blijven") en wordt dan doorgetrokken naar de toekomst ("waarom zou het nu wel kunnen lukken"). Angst om te falen is een overlevingsmechanisme van jouw brein; liever comfortabel ongelukkig (want dat is vertrouwd), dan energie steken om gelukkiger te worden (want dat is onbekend).

Vraag jezelf af: zou jij gelukkiger zijn als je de kleding kan dragen die jij wilt? Als je niet steeds je truitje hoeft recht te trekken? Als je niet constant met eten bezig bent? Als je een gezonde relatie met voeding hebt? Als je vol zelfvertrouwen naar jezelf in de spiegel kan kijken? Als je trots die hakken aantrekt en dat strakke truitje?

Afvallen & Slank blijven gaat hierom: Jou laten ervaren dat jij de moeite waard bent om moeite voor te doen.

Werken aan jezelf, fysiek, mentaal, emotioneel of spiritueel kost moeite. Dat is het eerlijke verhaal. Maar de beloning die je daarvoor terug krijgt is zoveel meer waard dan de moeite die je erin steekt. Dat is ook het eerlijke verhaal.

Ik heb maar 1 wens voor jou: dat jij de moed hebt om die sprong te wagen!

Sta je hiervoor open en wil je dit onderzoeken? Meld je dan aan voor de gratis masterclass De Voorbereiding op 4 januari om 19.30 uur.

Aanmelden kan hier: www.fitspel.nl/devoorbereiding

Gewoon omdat jij het waard bent. ❤️

8 weergaven
bottom of page