Lezen = groeien
๐๐จ๐ฎ ๐ฃ๐ข๐ฃ ๐จ๐จ๐ค ๐ณ๐จ ๐ฏ๐๐ง ๐ฅ๐๐ณ๐๐ง?
Zoโn 8 jaar geleden stelde ik mij tot doel om 24 boeken per jaar te lezen. Afgelopen jaar zijn het er maar 18 geworden. Het maakt niet uit. Elk boek heeft me wat geleerd.
Hieronder deel ik de 10 belangrijkste die mij hebben geinspireerd, mijn kijk op het leven hebben beinvloed en een bijgedrage hebben geleverd aan de vorming van mijn eigen boek: Slank Denken, Doen, Zijn.
Heb jij al een exemplaar?
๐โถ๏ธ www.fitspel.nl/boek
Hier mijn lijstje. Met mijn persoonlijke ranking in ๐ ๐ (In willekeirigenvolgorde.)
1๏ธโฃ ๐๐ฉ๐จ๐ง๐ญ๐๐ง๐ ๐๐ฏ๐จ๐ฅ๐ฎ๐ญ๐ข๐ - Bruce Lipton & Steve Bhaerman. Hoe evolutie werkelijk werkt. Van cel tot universum. En hoe we kunnen zorgen voor een mondiale transformatie, als we samenwerken. (Onderstaande afbeelding komt uit dit boek.) ๐๐๐๐๐ (Dit is zo een uitzonderlijk boek, waarbij je bijna elke zin wilt highlighten!)
2๏ธโฃ ๐๐๐ญ ๐ข๐ฌ ๐ฃ๐ ๐จ๐ฏ๐๐ซ๐ค๐จ๐ฆ๐๐ง? - Bruce Perry & Oprah Winfrey. Over hoe onze overtuigingen en mens- en wereldbeeld wordt gevormd door wat ons is overkomen. ๐๐๐๐
3๏ธโฃ ๐๐ก๐ ๐ฉ๐จ๐ฐ๐๐ซ ๐จ๐ ๐ฒ๐จ๐ฎ๐ซ ๐ฉ๐จ๐ญ๐๐ง๐ญ๐ข๐๐ฅ - John C. Maxwell
Hoe ga je om met je eigen belemmerende gedachtes en hoe kan je deze omvormen?
๐๐๐๐
4๏ธโฃ ๐๐ฆ๐จ๐ญ๐ข๐จ๐ง๐๐ฅ๐ ๐ข๐ง๐ญ๐๐ฅ๐ฅ๐ข๐ ๐๐ง๐ญ๐ข๐ - Daniel Goleman
Het belang van emotionele intelligentie bij (persoonlijk) leiderschap. ๐๐๐
5๏ธโฃ ๐ง๐ต๐ฒ ๐ฝ๐ผ๐๐ฒ๐ฟ ๐ผ๐ณ ๐๐ผ๐๐ฟ ๐๐๐ฏ๐ฐ๐ผ๐ป๐๐ฐ๐ถ๐ผ๐๐ ๐บ๐ถ๐ป๐ฑ - Joseph Murphy
Hoe je je onbewuste automatsiche gedachtes en handelingen kan beinvloeden en daarmee succes kan realiseren.
๐๐๐๐
6๏ธโฃ ๐๐๐ผ๐บ๐ถ๐ฐ ๐๐ฎ๐ฏ๐ถ๐๐ - James Clear
Hoe je slechte gewoontes afleert en nieuwe gewoontes aanleert. ๐๐๐๐๐
7๏ธโฃ ๐๐ฒ ๐ญ๐ด ๐๐ฒ๐๐๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐ป ๐ฑ๐ฒ ๐บ๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐น๐ถ๐ท๐ธ๐ฒ ๐ป๐ฎ๐๐๐๐ฟ
- Robert Green
Over menselijk gedrag en wat mensen drijft om op een bepaalde manier te handelen.
๐๐๐๐
8๏ธโฃ ๐ฆ๐ฒ๐น๐ณ-๐ฑ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐บ๐ถ๐ป๐ฎ๐๐ถ๐ผ๐ป ๐ง๐ต๐ฒ๐ผ๐ฟ๐- Richard M. Ryan.
Een uitgebreid framework over motivatie en hoe onze 3 emotionele basisbehoeften (autonomie, competentie, connectie) ons gedrag bepalen. Voor mij het startpunt Voor het Slank Doen Model. ๐๐๐๐๐
9๏ธโฃ ๐๐ก๐ข๐ง๐ค ๐๐ง๐ ๐ ๐ซ๐จ๐ฐ ๐ซ๐ข๐๐ก - Napoleon Hill
Dit boek was voor mij zoโn 20 jaar geleden de start van mijn transformatie. Zoveel ideeen over zelfleiderschap en zelfactualisatie zijn hiervan afgeleid.
๐๐๐๐๐
๐ ๐๐ฎ๐ฟ๐ฒ ๐๐ผ ๐น๐ฒ๐ฎ๐ฑ- Brene Brown
Hoe je een moedige leider wordt door je kwetsbaar te durven opstellen om daarmee uiteindelijk veel meer impact te maken.
๐๐๐๐
Wat was jouw meest inspireerde boek dat je het afgelopen jaar hebt gelezen? Deel je het met ons?