Members van onze Slank Doen Club en mensen die (individueel) door mij gecoacht zijn weten dat ik altijd vraag: wat levert het jou emotioneel op als je X kilo bent afgevallen?
Waarom is dat zo belangrijk?
Voordat ik hier antwoord op geef wil ik je even meenemen naar hoe het meestal gaat wanneer je een afslank doel zet.
๐ง Je besluit dat je wilt afvallen (cognitief = besluit vanuit je bewuste- verstandelijke brein.)
๐ง Je bedenkt hoeveel je wilt afvallen (=cognitief)
๐ง Je bedenkt hoe je dat wilt gaan doen ๐ cognitief)
๐ง Je bedenk waarom je dat wilt. De meeste mensen staan hier echter niet bij stil. En als je er wel bij stil staat dan zijn het vaak antwoorden als: โbeter in mijn vel zittenโ, โfitter voelenโ, โgezondheid verbeterenโ. ๐ cognitief)
Allemaal verstandelijke besluiten. Niet gekoppeld aan een emotie en daarom niet houdbaar.
Waarom het belangrijk is om je emotie te betrekken bij je afslankdoel:
โ Je gedrag wordt uiteindelijk bepaalt door je emotie (niet door je verstand). Je kan jezelf mooi voornemen om een maand geen alcohol te drinken, maar wanneer jij je gestresst of moe VOELT is dat voornemen zo overboord.
โ Hoe jij je VOELT, bepaalt hoe jij over jezelf denk. En hoe jij denkt, bepaalt de keuzes die je maakt.
โ Tijdens Slank Doen is EMOTIE de lijm die je je aan je nieuwe gedrag herinnert. Bedenk maar eens welke live-events jij je nog herinnert. Dat zijn allemaal gebeurtenissen die een emotionele impact op jou gemaakt hebben.
Dus bedenk wat jouw emotionele voordelen zijn als jij die X kilo kwijt bent. En blijf jezelf daaraan herinneren!
Ontdekken hoe die allemaal werkt en hierheen aan de slag gaan? Order dan hier een exemplaar van mijn ๐
๐๐ป www.fitspel.nl/boek
Deel je met ons wat jouw emotionele win is wanneer je je streefgewicht hebt bereikt?